În 7 aprilie 2015
elevi din clasele a XII a B, a XII a C, a XII a E, a XII a G, a XII a G şi a XII a H au participat la activitatea: Orientarea
şi consilierea în carieră, pentru elevii din ultimul an de liceu, interesaţi de
continuarea studiilor în învăţământul superior.
Facultăţile vizitate:
Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor
Facultatea de Geografie
Facultatea de Drept
Facultatea de Automatica si Calculatoare
Facultatea de Arhitectura si Urbanism
Facultatea de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia
Informatiei
Facultatea de Ingineria Materialelor si a Mediului
Alegerea profesiei este un moment
important în viaţa fiecăruia, constituind una din premisele majore ale
inserţiei sociale, dar ea are loc într-un context mai larg în care sunt
implicaţi factori de natură personală, educaţională, economic, contextuală. Din
acest motiv, planificarea carierei implică demersuri ca: orientarea şcolară,
profesională, consilierea pentru carieră, fiecare cu specific propriu.
Orientarea profesională este acea activitate în cadrul căreia o persoană
este ajutată să se dezvolte şi să accepte o imagine completă despre sine,
despre rolul său în societate, testarea concepţiilor acesteia şi transformarea
lor în conformitate cu realitatea înconjurătoare, astfel încât acea persoană să
obţină satisfacţii şi să desfăşoare o muncă benefică societăţii.
Una din direcţiile de abordare a
orientării profesionale este: orientarea şcolară privind obţiunile şcolare şi
sprijinirea elevilor. În şcoală se face orientarea şcolară şi preorientare
profesională. Acest tip de consiliere constă în îndrumarea elevului în vederea
alegerii unei forme de învăţământ potrivit nivelului de pregătire atins anterior
şi, mai ales, potrivit aptitudinilor, intereselor profesionale şi
personalităţii sale. Elevului i se fac recomandări privind continuare
educaţiei, i se oferă informaţii despre unităţile şcolare, care corespund
cerinţelor sale educaţionale, despre condiţiile de acces la aceste unităţi şi
despre formalităţile ce trebuie îndeplinite în acest scop, după care se
alcătuieşte un plan de acţiune.
Pentru ca
elevul să devină un adult responsabil de propriile decizii privind cariera,
şcoala trebuie să se axeze pe formarea următoarelor competenţe:
·
Utilizarea calculatorului;
·
Rezolvarea problemelor;
·
Managementul resurselor umane;
·
Materiale financiare;
·
Planificarea personală a carierei;
·
Relaţionare interpersonală;
·
Valorificarea informaţiilor.
prof. Alina Natalia Pop
Colegiul Economic "Nicolae Titulescu" Baia Mare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.